sabienschurman.reismee.nl

Het einde van week 1 - eerste schooldag en de familie ontmoeten

Vrijdag was de eerste schooldag van de kinderen. Diego ging voor het eerst naar school, Luis ging vorig jaar ook al naar school. Omdat het de eerste schooldag was, gingen Manuel en Ana ook mee. Diego moest iets later naar school dan Luis, want hij ging alleen een paar uurtjes kennismaken, dus gingen we nog even met hem naar een speeltuin. Manuel en Ana hebben mij toen veel over de stad verteld. Na de lunch hebben was ik voor het eerst een paar uurtjes alleen met Diego (Luis was nog op school). Het ging heel goed en ook al spreken we niet dezelfde taal, meestal begrijpen we elkaar wel. Hij heeft me al zijn speelgoed laten zien en we hebben een hut gebouwd met voetbalgoaltjes. 

Vandaag was het hier bijna 30 graden, dus zijn we naar het strand gegaan. We zijn met de auto naar een prachtig strand gereden, dichtbij het dorpje waar Manuel opgegroeid is. Nadat we een aantal uur op het strand gelegen hadden, gingen we naar het huis van de moeder, vader en oma van Manuel. Zijn oma is vandaag 85 geworden, dus we gingen haar feliciteren. De familie is mega lief, maar de taalbarrière is wel een probleempje haha. Ik ga maandag uitzoeken waar ik spaans ga leren, dus hopelijk kan ik binnenkort met ze praten ;)

Morgen ochtend gaan we naar een zwembad, en 's middags ga ik afspreken met 2 andere au pairs. Het zijn twee meiden uit Canada, die ik via facebook heb leren kennen.

Tot nu toe heb ik het hier heel erg naar mijn zin. Ik heb leuke gesprekken met de ouders en ik kan goed opschieten met de kindjes. Natuurlijk zijn er ook wat momenten waarop het nog wennen is (bijvoorbeeld wanneer ik ineens bij een Spaanse familie zit, die geen woord Engels spreken), maar dat komt allemaal wel.

Groetjes,

Sabien

Reacties

Reacties

Robert

Wat gaat dat nog alsmaar leuker worden als je steeds meer Spaans kent, lijkt me. Tof zeg, dat het zo leuk is allemaal.

Peter Schurman

Super Sabien!

Della

Komt helemaal goed met jou! De nauwkeurigheid en het perfectionisme van je pa en het optimisme en de opgewektheid van je ma, dat zit allemaal in jou...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active