sabienschurman.reismee.nl

week 2 en 3 - dingen regelen, nieuwe mensen leren kennen en de stad ontdekken

Oke, we zijn alweer een tijdje verder en er is een hoop gebeurd :)

De afgelopen weken ben ik veel bezig geweest met het regelen van dingen. Ten eerste wilde ik me inschrijven bij de taalschool, zodat ik Spaanse lessen kan gaan volgen. Dit was best een opgave: ik spreek geen Spaans en de receptioniste spreekt geen Engels... Ik moest naar het kantoortje van de directie, die me vertelde dat ik een week later moest terug komen om me in te schrijven. Oké, prima, ik kwam daar een week later terug; toen bleek dat ik een NIE moest aanvragen bij de politie. De NIE is een soort identificatienummer, die je nodig hebt bij het inschrijven voor een universiteit. Na 3 bezoeken bij de politie (en elke keer minstens een uur wachten), heb ik vandaag eindelijk mijn NIE gekregen. Ik sta al geregistreerd bij de taalschool, dus donderdag kan ik eindelijk starten met mijn Spaanse lessen en dan kan ik ook de inschrijving verder regelen :)

Ook ben ik met Ana, de hostmom, naar het buurthuis geweest om me daar in te schrijven. Daar is een soort kinderspeelplaats (zoals je die ook in de IKEA hebt), een bibliotheek en ze organiseren daar regelmatig goedkope cursussen. 

De afgelopen 2 weken heb ik 3 andere au pairs ontmoet. Eentje komt uit Canada en woont nu dichtbij Santiago. We zijn samen naar een museum gegaan (jaa, I know, vrijwillig naar een museum!) en we zijn samen uit gegaan. Eerst hebben we heel lang rondgedwaald, zoekend naar een leuke bar met jonge mensen. Uiteindelijk heeft de portier van een club ons verteld waar iedereen op dat moment was. Hij had gelijk, we hebben de jonge mensen gevonden, en het was een hele leuke avond :) We hebben onder andere studenten uit Italië, Mexico en Portugal ontmoet.

Later heb ik een meisje uit Azerbeidzjan ontmoet. Ook zij woont nu dichtbij Santiago. We hebben samen geluncht en toen zijn we het oude centrum ingegaan. Daar hebben we een Belgische jongen ontmoet, die uit België is vertrokken zonder telefoon en hier nu slaapt in een tent en zelfgemaakte armbandjes ruilt voor geld/eten. Het was heeel raar voor mij om met hem in het Nederlands te kunnen praten. Ik ben er nu zo aan gewend om hier Engels te praten, dat ik moest nadenken over de Nederlandse woorden. Ik heb natuurlijk een armbandje van hem gekocht en ik kreeg er zelfs een gratis mee voor mijn familie.

Het laatste meisje dat ik heb ontmoet komt uit Engeland en woont nu in Vigo. Ik ben afgelopen zaterdag met de trein naar Vigo gegaan, wat ongeveer 50 minuten duurt. We zijn eerst samen gaan lunchen en later zijn we naar het strand gegaan. Vigo is echt een hele grote stad, veel groter dan Santiago, maar er zijn heel veel leuke cafeetjes en winkeltjes.

Ondertussen heb ik ook (bijna) de hele familie ontmoet. Vorig weekend hebben we de verjaardag van Diego gevierd en toen is (bijna) de hele familie hier naartoe gekomen. Iedereen is zooo lief en ook al spreek ik geen Spaans, ze proberen toch met me te communiceren. Het grootste gedeelte van de tijd begreep ik niet wat ze zeiden en toen ik ze allemaal in het Spaans met elkaar zag praten en lachen, voelde ik me toch een beetje eenzaam en kreeg ik een beetje heimwee. Maar goed, dat hoort er nou eenmaal ook bij ;)

Op dit moment is de eerste au pair van het gezin ook hier. Ze is een week bij ons op bezoek en ze is heel aardig. Gister zijn we, met het gezin, naar het strand gegaan. Vandaag zijn we samen gaan lunchen en de komende dagen gaan we waarschijnlijk een aantal leuke plaatsen bezoeken. Het feit dat zij hier (na 4 maanden) terugkomt, laat zien hoe leuk het gezin is. Ik kan het heel goed vinden met de ouders, ze willen me overal bij helpen en ze doen hun best om me op mn gemak te laten voelen. Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik hier een hele leuke tijd ga hebben met alle leuke mensen die ik heb leren kennen :)


xx Sabien


Reacties

Reacties

Hennie

Wat een leuk verhaal weer Sabien !
Stoer hoor, al jouw avonturen daar.
Zoveel nieuwe mensen ontmoeten, hoe leuk is dat !
En af en toe een beetje heimwee snap ik best.
Xxx

Della

Klinkt als super fun! Geniet van alle nieuwe ervaringen en leuke mensen om je heen.

Robert

Echt heel leuk om je avonturen via je verhalen mee te kunnen beleven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active