sabienschurman.reismee.nl

week 4 - au pair bij ons in huis

Deze week was de eerste au pair van mijn hostfamily bij ons op bezoek. Eerst was ik een beetje bang dat het misschien ongemakkelijk zou zijn, maar het was mega gezellig! Maandag zijn we gelijk samen op stap gegaan. Er is een restaurantje hier in Santiago, San Clemente, waar je zoveel gratis tapas bij je drankje krijgt dat je niet meer hoeft te lunchen. Daar zijn we dus naartoe gegaan ;) We hebben elkaar een beetje leren kennen, en we konden al snel goed met elkaar overweg. Dinsdag zijn we samen naar Coruña gegaan, dat is een grotere stad in Galicië (Galicië is de provincie waar Santiago bij hoort). In Coruña hebben we een aantal toeristische dingen bekeken en daarna gingen we samen lunchen. We hadden echt veeeel te veel besteld, maar omdat de prijzen hier zo laag zijn hadden we veel kleinere porties verwacht hahahah. Woensdag zijn we samen naar Pontevedra gegaan, een kleiner stadje hier in de buurt. Donderdag had ik mijn eerste Spaanse les. Het was vooral informatie en kennismaking, maar ik schrok wel een beetje van het niveau van de rest.. Iedereen kon gewoon al redelijk Spaans en iedereen begreep wat de lerares zei (de hele les was in het Spaans), terwijl ik af en toe dacht: "uuuuh geen idee wat ze zei, maar volgensmij is het niet belangrijk.." Ondertussen heb drie lessen gehad en merk ik al vooruitgang ;) Ik kan de kindjes af en toe al volgen wanneer ze Spaans praten, en ik kan ook al wat simpele dingen in het Spaans zeggen. Vrijdag ging ik uit met de eerste au pair van het gezin en een au pair die ik hier heb leren kennen. Het was heel gezellig, maar er waren niet heel veel jonge mensen in de stad. We hebben dus vooral wat drankjes gedaan bij verschillende barretjes en veel gekletst. oooh en we gingen naar een club, maar daar bleek een salsa avond te zijn... Was heel leuk om te kijken, maar iedereen was zo serieus salsa aan het dansen dat we niet durfden mee te doen hahah.

In het weekend zijn we naar een heel mooi buitenzwembad geweest (als je met op instagram volgt, dan heb je daar al een foto van voorbij zien komen hahaha). Het is hier nog heel lekker weer, dus we konden wel wat verkoeling gebruiken. Zaterdag avond zijn we nog met het gezin en de kindjes wat gaan drinken bij een restaurantje en zondag is de eerste au pair van het gezin weer terug naar huis gegaan.

Al met al was het weer een hele leuke week :)
Ik heb weer nieuwe cafeetjes en barretjes ontdekt, en ik heb nieuwe stadjes gezien.

ooh en voordat ik het weer vergeet; bedankt voor de leuke reacties onder mijn vorige verhalen! :)

groetjes,
Sabien




Voor wie wil meegenieten van de Spaanse muziek; hierbij wat leuke, bekende Spaanse liedjes
1. no me acuerdo - Thalia y Natti Natasha
2. bien duro - c. Tangana
3. déjala que baile - Melendi y Alejandro Sanz y Arkano
4. me niego - Reik y Ozuna y Wisin
5. lo malo - Aitana y Ana Guerra

Reacties

Reacties

Hennie

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt ! Xxx

Mamma

Oh wat geniet ik van je verhalen, en ben jaloers op de mooie plaatjes die ik voorbij zie komen.
Je doet het goed hoor, echt waar!
Volgende week weer even oefenen met Nederlands praten ;-) en dan over twee weken komen Sven en ik je al opzoeken. Dan kun jij ons alles laten zien!
Dikke knuffel van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active