sabienschurman.reismee.nl

week 5 - spaanse les en in mijn eentje naar Noia

Deze week heb ik twee nieuwe au pairs ontmoet:
Een meisje uit Nederland (hoe chill was het om gewoon even in het Nederlands te kunnen kletsen) en een meisje uit Polen. Het meisje uit Nederland zit in Vigo, dat is 50 minuten met de trein, en het meisje uit Polen zit hier in Santiago. In het weekend hebben we met zn drieën afgesproken in Santiago en gingen we samen lunchen en door de stad lopen.

Deze week heb ik ook mijn eerste Spaanse lessen gehad. We moesten allemaal een test maken om te zien wat ons niveau is. Nouja, zoals je al verwacht, is mijn niveau A1/A2 (basis). Maar in mijn les zaten best wat mensen op het B1 of B2 niveau, die gaan nu naar een andere les. Daardoor wordt mijn les wat kleiner, wat opzich wel fijn is :) In de les hebben we vooral de basis dingen geleerd: hoe stel je je voor, hoe vertel je wat je in het weekend hebt gedaan of gaat doen, hoe werkt de basisgrammatica etc.

Vrijdag mocht ik vrij nemen van het host gezin, dus ben ik in mijn eentje naar Noia gegaan. Noia is een klein kustplaatsje, ongeveer een uur met de bus hiervandaan. Ik kon natuurlijk ook een van de au pairs meevragen, maar ik had zin om even alleen te zijn. Ik heb mn boek meegenomen, ik ben naar een strandje gewandeld en daar ben ik lekker gaan lezen. Die middag heb ik ook meteen het Spaans in de lessen in praktijk uitgevoerd haha; ik ging lunchen op een terrasje waar ze voor 9 euro een keuzemenu hadden met frisdrank, twee gangen, taart, ijs en koffie. Ik ben nog steeds vaak verbaasd voor hoe weinig je hier kunt eten. Maarr in ieder geval, ik ging dus mijn Spaans oefenen want ik was zo'n beetje de enige op het terras dus de ober begon een gesprek met me en toen was ik dus gewoon in het Spaans aan het praten ;)

Ondertussen is het alweer bijna een week verder, en deze week (week 6) zijn twee van mijn vriendinnen bij me op bezoek geweest! We hebben mega veel grappige dingen meegemaakt, dus daarover later meer :)


fijn weekend allemaal,

xx Sabien

Reacties

Reacties

Robert

Wat tof dat je nu al een beetje Spaans spreekt!

Ronald

Muy Bien Sabien
Notres Ronald en Mieke
Hollanda muy Bien ???Bien tiempo aqui ?
Estamos en el sol , en el jardin ?
Me Han operado en mi mano ?
Va Bien
Como es stas ?
Estas ya un poco acostunbrado a ?
Como es contigo otra vez ?
Creemos que eres muy cool !
Esperamos que disfrutes ??
Te gusta esto en comunicarte en espagnol?
Amor y gran Abrazo ???????


Hasta Luego
Ciao ??

Hennie

Lekker he even zo n momentje alleen op het strand ! Xxx

Hetty

Hoi Sabien, léuk die foto’s en wat een prachtige omgeving! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat én dat je het zo reuze naar je zin hebt. Volgens mij spreek jij vloeiend Spaans als je weer naar huis komt ?. Is je au-pair familie een beetje lief voor je? Zal vast wel als ik jouw verhalen zo lees ?. En wat gaaf dat je kennis hebt gemaakt met andere au-pair meisjes; lekker bijkletsen en beppen op een vrije dag ? Lieve schat, heel veel plezier daarginds en een hele dikke kus van Hans en mij ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active