sabienschurman.reismee.nl

week 6 - vriendinnen op bezoek! :)

Jaaaa deze week was het eindelijk zover! Kirsten en Louise kwamen me opzoeken in Santiago!

Maandagavond kwamen ze aan. Zodra mijn hostmom thuis was, ben ik meteen naar ze toegegaan. Ik denk dat ik nog nooit zo snel (bergopwaarts) gelopen heb hahahha. Maar hoe fijn om ze weer te kunnen knuffelen! We zijn gelijk een stukje door de stad gaan lopen. Ik heb ze de kathedraal laten zien, waar ook een traditionele Spaanse band aan het spelen was. We hebben hamburgers gegeten bij "la pepita" en daarna zijn we naar "la Galiciana" gegaan (lijkt een beetje op de de foodhallen) om een cocktail te drinken. Daarna zijn we naar het appartement gegaan en ben ik nog heel lang bij ze gebleven om te kletsen en te lachen.

Dinsdagochtend mocht ik vrij nemen. Mijn hostparents hebben hun best gedaan om mij zoveel mogelijk vrij te geven deze dagen, mega lief! Ik kon dus lekker iets langer in bed blijven liggen, maar ik stond al vrij vroeg weer op de stoep bij Kirsten en Louise. We hebben ontbeten met taart en zijn daarna onder andere naar het "cidade da cultura" geweest, wat een enorm gebouwencomplex is dat qua architectuur heel mooi is, maar voor het grootste gedeelte leeg staat.

Woensdag hebben we lekker de toerist uitgehangen. We zijn met het toeristentreintje (een beetje vergelijkbaar met de dubbeldekker bussen) door de stad gegaan. Het was een beetje een tegenvaller, maar wel heel grappig. Daarna hebben we bij de supermarkt eten gehaald en zijn we in het Alameda park gaan lunchen. 's Middags zijn Kirsten en Louise meegegaan met het ophalen van de kinderen. Ook de oma ging mee, en we zijn samen naar een cafeetje gegaan om wat te drinken en de "tarta de Santiago" te proberen. Ik zal proberen een foto toe te voegen, dan kunnen jullie zien hoe die eruit ziet :) Woensdagavond hebben we pizza gegeten bij "Galipizza" en toen zijn we naar bar "MOMO" gegaan. Bar "MOMO"heeft een hele leuke inrichting, een beetje zoals de ruinpubs in Budapest. Helaas moest ik toen ook afscheid nemen... Dat was wel even moeilijk...Ook nog extra dramatisch omdat ik in mijn eentje door de regen terug naar huis moest lopen :)

Donderdagochtend vlogen Kirsten en Louise al vroeg weer terug naar Nederland. Ze hebben uiteindelijk 3,5 uur vertraging gehad... Maar oh wat ben ik ze dankbaar dat ze me zijn komen opzoeken! Het was zo fijn om ze weer even te zien!

Verder heb ik deze week niet veel bijzonders meer gedaan.
Oja ik ben donderdagavond uit gegaan met een andere au pair :)
We zijn eerst naar een barretje gegaan, maar daar waren allemaal oude mensen haha
Dus we zijn gaan dansen bij "La Facultuad", de club waar alle studenten komen.
Om 05:00 hebben we pizza gegeten bij een pizzeria, de enige pizzeria die open was en waar iedereen dus naartoe ging,
en om 06:30 lag ik in mijn bed :)
07:30 werd het jongste kindje wakker, maar gelukkig mocht ik vrijdag uitslapen..




Tarta de Santiago

Reacties

Reacties

Ronald en Mieke

Wat leuk om jouw verhaal weer te lezen en dat jouw vriendinnen er waren ?dikke knuffel van ons ????

Hetty

Lieve Sabien,
Wat een hoop gezelligheid heb je gehad en wat leuk om te lezen, dat je al aardig bekend bent in je omgeving! Lekker he, die vriendinnen van jou even om je heen; dan pas merk je hoe erg je ze gemist hebt hè ... maar fijn om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben gehad...dat heb je zo nu en dan even nodig; eventjes weg van “je werk” en gewoon jezelf kunnen zijn en “geiten” met je vriendinnen!!! Afscheid nemen is nóóit leuk maar hee, je hebt er leuke herinneringen aan over gehouden en voor je het weet zijn jullie weer samen ?. Lieve schat, veel plezier daarginds een fijne en gezellige avond en tot de volgende keer! Liefs van Hans en van mij ????

Mamma

Nou, Sven en ik staan te popelen hoor! Rust je nog even uit, want maandagavond moet je weer bergopwaarts, hahahaha.
Nou lief kind, tot maandag!
kus mamma

Robert

Die taart! M'n koninkrijk voor die taart!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active