sabienschurman.reismee.nl

week 7 - Santiago voelt als thuis

hoihoi, hoe gaat het met jullie?

Ik heb in mijn 7e week in Santiago weer nieuwe dingen gedaan, nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken gezien.

De week begon met een baaldag. Ik had heimwee, zat niet zo'n lekker in mijn vel en mijn eerste nacht alleen met de kinderen was best zwaar. Ze zijn niet gewend om alleen te slapen, dus werden ze 's nachts twee keer huilend wakker en het duurde best lang voordat ik weer in slaap viel. Het was even bikkelen dus, maar ik heb ze 's ochtends in de schoolbus gekregen en toen kon ik weer even terug naar bed.

Dinsdag moest ik nadat ik de kids naar schoolbus gebracht had meteen door naar Spaanse les. We hebben nu les met een klein clubje, dat is heel fijn. We oefenen in de les veel met woordenschat en grammatica en die gebruiken we vervolgens meteen door met elkaar te praten. Ik vind het heel leuk dat er hele verschillende mensen in mijn les zitten: een meisje van mijn leeftijd uit Engeland die hier ook als au pair is, een meisje van 25 uit Amerika die hier engels les geeft, een man van 30 uit Afrika die hier in een restaurant werkt en twee voetballers van mijn leeftijd die uit Portugal komen. Na de les ben ik in mijn eentje naar een cafeetje gegaan. Ik vond dat ik wel taart verdiende, maar die taart zag er lekkerder uit dan dat ie was...

Woensdag heb ik twee nieuwe meisjes ontmoet. Ze komen allebei uit Duitsland en zijn hier ook als au pair. Woensdag heb ik ook definitief besloten om met kerst naar huis te gaan! Ik twijfelde eerst best wel: Het leek me lastig om na kerst weer terug te gaan, maar het leek me ook moeilijk om hier kerst te vieren met de hele familie en dan mijn eigen familie te missen. Ik kom nu van 24 december tot 6 januari weer even lekker naar ons kikkerlandje!

Donderdag had ik weer Spaanse les, niet zo boeiend, behalve dat ik erachter kwam dat een van de voetballers Nederlands spreekt! Ik was zo in shock dat het moeilijk was om Nederlands terug te praten hahaha.

Vrijdag ben ik met een groepje au pairs op het dak van de kathedraal geweest. De tourguide sprak alleen Spaans, dus daar begrepen we niet veel van... Maar het uitzicht was heel mooi! (Ik zal proberen een foto toe te voegen)

Zaterdag had ik een meeting met alle au pairs van mijn Spaanse au pair bureau. (Ik heb een au pair bureau in Nederland die contact gelegd heeft met het Spaanse bureau. Het bureau in Nederland heeft me geholpen met het papierwerk en het bureau in Spanje heeft mijn gezin gezocht en helpt me met alles hier) Ik ben de enige au pair van mijn au pair bureau in Spanje die hier in Santiago is, maar de andere au pairs wonen niet heel ver weg. Het was heel leuk om iedereen te ontmoeten en er was zelfs een Spaans meisje die graag haar Engels wilde oefenen en daarom met ons mee ging:) Dit Spaanse meisje werkt in een jongerenopvang, iets wat ik ook graag zou willen doen. Het was enorm interessant om met haar te praten over het systeem in Spanje en hoe zij het werk vindt. Ik heb de afgelopen ook andere au pairs ontmoet die werken als sociaal medewerker of pedagogisch medewerker en door mijn gesprekken met hun weet ik nu helemaal zeker dat ik volgend jaar Pedagogische Wetenschappen wil gaan studeren (Ik heb er al helemaal zin in hahaha).

Zondag heb ik met twee andere au pairs de toerist uitgehangen. We zijn mee gegaan met een tour door Galicië. We zijn onder andere naar de kustplaats Finisterre geweest, waarvan met vroeger dacht dat het het einde van de wereld is. Dat komt doordat je vanaf daar alleen maar zee ziet en geen contouren van een ander land. Het is echt suuuper mooi daar, ik moet daar zeker nog een keer naartoe. Tijdens de tour zijn we ook naar een waterval geweest en naar een stukje aan zee met rotsen waar ik wel de hele dag zou kunnen zitten :)

Al met al heb ik weer een hoop gedaan deze week. En hoewel er wekelijks nog heel veel dingen nieuw zijn, kan ik wel zeggen dat Santiago nu echt als mijn thuis voelt. De stad voelt vertrouwd, het gezin voelt vertrouwd, het huis voelt vertrouwd. Er is een cafeetje om de hoek waar ze me ondertussen herkennen en weten dat ik altijd een café con leche wil :) Ik heb wel veel zin om met kerst naar huis te gaan, maar niet op een manier van "ik heb heimwee en ik wil nu naar huis" maar "ik heb het hier naar mijn zin maar ik heb zin om over twee maanden weer even terug te zijn".






Reacties

Reacties

Hetty

Wat heb je een hoop dingen ondernomen zeg! Ik blijf het hartstikke knap van je vinden dat je zomaar eventjes in je uppie naar een vreemd land bent gegaan om daar als au-pair te gaan werken! Ik kan me heel goed voorstellen, dat je zo nu en dan wat heimwee kan hebben naar thuis, want laten we eerlijk zijn, niemand de jou zo goed begrijpt en aanvoelt als je eigen papa en mama en Sven natuurlijk ook ;-) En wat was het fijn he, dat mama en Sven even bij jou geweest zijn!!! Leuk om te lezen dat je Santiago nu ook als je thuis beschouwd; erg belangrijk dat het als eigen en vertrouwd aanvoelt, dat maakt alles nét een stukje gemakkelijker. Lieve Sabien, nog twee maanden en dan ben je weer even lekker thuis; kun je je heerlijk laten vertroetelen door mama en papa en Sven....
Voor je het weet is het zover, de dagen vliegen voorbij! Voor nu, dank voor je leuke verhalen, succes met je Spaanse les en een heel fijn weekend samen met je au-pair familie. Liefs en een dikke kus van Hans & mij xxx

Hennie

Sabien ik vind je stoer! Mooi dat je nu minder heimwee hebt maar ook super fijn om met kerst weer even thuis te zijn ! Xxz

Ron en Mieke

Hoi Kanjer, hier Ron en Mieke uit het koude Haagje. Leuk je bericht weer te lezen. Vraagje: wordt er bij het gezin voor je gekookt of moet jij koken voor de ouders en de kindertjes? Vraag 2: zijn er gezellige restaurantjes in de buurt en ben je daar al geweest? Fijn dat je Spaanse les goed gaat. Het is heel normaal dat je heimwee hebt hoor, dat heb ik al na een paar uur werken, hahaha. Kerst thuis is ook heel lekker. Nou, heel veel plezier met de andere au pair meiden en blijven lachen!! Dikke knuffel van Ron en Mieke.

Robert

Nog even en je wilt daar nooit meer weg. ;) Zou je in Spanje of elders in de wereld kunnen wonen? Of zou je toch liever in Nederland blijven wonen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active