sabienschurman.reismee.nl

update

holaa, daar ben ik weer met een update!

Volgensmij ben ik vorige keer helemaal vergeten te vertellen dat mama en Sven hier geweest zijn! Het was heel gek om ze hier te zien, maar echt MEGA gezellig. Ik heb ze al mn favoriete plekjes laten zien, we hebben elke dag gepicknickt in het park en ze hebben mijn hostfamily ontmoet. Toen ze weg waren vroegen de kindjes een paar keer: "Sabien waar is je broertje?" "Sabien wanneer komen je moeder en broertje weer?" :)

Toen mama en Sven hier waren, was het nog lekker weer.. Ondertussen is de herfst echt begonnen en beginnen de bomen hun blaadjes te verliezen. Gisterochtend toen ik naar de busstop liep met de kindjes zei Luis: "Kijk Sabien hoeveel blaadjes er al op de grond liggen! En kijk, deze boom heeft geen blaadjes meer!..." Ik heb afgelopen week even gebruik gemaakt van black friday en ik heb een nieuwe jas, sjaal en handschoenen gekocht... Het wordt hier in de winter niet heel koud, maar het regent wel veel en mijn hostmom bleef maar zeggen dat ik echt een regenjas nodig heb ;) Ik ben toevallig een Engels boek aan het lezen waar ik een goede quote in las: "if you want the rainbow, you have to put up with the rain". Er zijn hier heel vaak regenbogen, en eerlijk is eerlijk: daar wordt ik best wel blij van :)


Wat ik verder allemaal gedaan heb de afgelopen tijd:
- Ik ben naar een concert geweest van Pablo le Suit (nee ik had ook nog nooit van hem gehoord hahaha). Ik ging samen met een andere au pair en we begrepen allebei niks van wat hij zong of tussendoor zei, maar we het was echt mega leuk.

- We hebben een van onze vrienden hier verrast met zijn verjaardag door hem mee te nemen naar ons favoriete café (Tertulia) en hem te trakteren op de beste carrotcake in Santiago + kaarsjes en kinderchampagne.

- Ik was twee dagen alleen met de kinderen, omdat de vader nachtdiensten had en de moeder moest reizen voor haar werk, en toen heb ik de schoolbus gemist... Ik voelde me enorm schuldig omdat de vader terug moest komen van zijn werk om ons met de auto naar de school te brengen, maar gelukkig zei hij dat ik me niet druk moest maken en dat het niet mijn fout was (de kleine had een driftbui)

- Afgelopen weekend was het laatste weekend van mijn au pair vriendin uit Canada, de eerste au pair die ik hier ontmoet heb, dus dat hebben we goed gevierd :) En ik heb die avond een beetje salsa geleerd!

- Ik ben met het gezin naar Sanxenxo geweest. Sanxenxo is een plaatsje aan de kust waar in de zomer heeel veel mensen vanuit Spanje, Portugal en Italië vakantie komen vieren. Mijn hostfamily heeft hier een appartement, dus zij brengen daar in de zomer ook veel tijd door. Het was mega lekker om even aan zee te zijn en het was heel gezellig met het gezin :)

- Ik heb voor het eerst kastanjes gegeten! Ze gaan in de oven, dan moet je de buitenkant eraf halen en dan kan je de binnenkant opeten. De smaak is heel apart, maar wel lekker. Kastanjes zijn hier typisch eten voor de winter en in het oude centrum is er een soort treintje waar je voor 2 euro verse, geroosterde kastanjes kan halen.

- Cafe Lusco & Fusco had afgelopen week "Dutch apple pie" dus die moest ik natuurlijk even proberen. Hij was lekker, maar lang niet zo lekker als de echte, warme Nederlandse appeltaart. Vandaag heb ik stroopwafels gevonden bij de flying tiger, maar ook die waren lang niet zo lekker als de stroopwafels in Nederland. Ik heb nu al zin in de appeltaart en stroopwafels als ik met kerst weer even in Nederland ben haha


Reacties

Reacties

Hennir

Gezellig om weer wat van je te lezen Sabien !

Robert

Wat een hoop Engelse woorden... niet dat dat erg is, maar ik had meer Spaans verwacht by now. ;)

Mamma

Wat beleef je toch een hoop! En natuurlijk hebben wij ook zin om met jou appeltaart en stroopwafels te eten, hahaha.
Ennnnn ik heb al knieperties gebakken, waarschijnlijk zijn ze op als jij bij ons bent.....maar ik beloof; ik bak voor jou nog nieuwe!!!
Geniet van alle regenbogen, hier hebben we ook regen...maar de zon die moeten wij vaak missen.
Groetjes van mij, en een pootje van Storm ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active