sabienschurman.reismee.nl

surprise party en nieuwe plekken

hola, daar ben ik weer! Cómo estáis?

Ik ben ondertussen alweer een maand terug in Santiago en met mij gaat het goed! Ik zit weer lekker in het ritme, het weer is al beter aan het worden en ik heb weer veel leuke dingen gedaan:

Op 18 januari heb ik Julia, mijn beste vriendin hier, verrast met een surprise party. Ze was jarig terwijl we allebei thuis waren, dus konden we het niet samen vieren. Via via kon ik regelen dat we Julia konden verrassen in een bar (Moon Music Club). We hadden de de bar versierd, ik had cadeautjes gekocht, iemand had taart meegenomen en een vriend van ons zou akoestisch wat liedjes spelen. Ik had Julia verteld dat we naar een concert gingen, maar toen we binnenkwamen stonden daar al onze au pair vrienden. Julia was meeega verrast en blij, het was een hele leuke avond :)

Een week later zijn we met wat meiden met de auto naar Ourense gegaan. Eerst gingen we naar het centrum, waar we drie andere au pairs ontmoet hebben. Ze hebben ons de stad laten zien en ik kon weer even lekker in het Nederlands lullen, want een van de au pairs in Ourense komt ook uit Nederland. 's Avonds zijn we naar de thermen (natuurlijke warmwaterbronnen) gegaan. Er was een heeele lange rij, maar het was het wachten zeker waard! We hadden niet alleen uitzicht op de rivier, maar we konden ook de sterren zien. Eenmaal terug in Santiago waren we allemaal helemaal ontspannen en klaar voor een nieuwe week met de kids ;)

Afgelopen weekend ben ik met het gezin op "excursie" geweest. Om 09:30 kwam Luis mn kamer binnen: "SABIEEEN, we gaan vandaag op excursie!!" Om 11:00 zaten we in de auto opweg naar Cangas, een dorpje aan de kust waar het broertje van mijn hostmom woont. De zon scheen, we reden door de bergen, we hadden heeeel mooi uitzicht en de kindjes zongen mee met de radio: "I can't help falling in love with youuuu". Dat was een momentje waarop ik me weer even realiseerde hoe gelukkig ik hier ben. Ik woon in Spanje, in een heel leuk gezin, ik heb heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen, ik ben Spaans aan het leren en ik zie allemaal nieuwe, mooie plekken. Eenmaal aangekomen in Cangas hebben we eerst rondgelopen en foto's gemaakt (eindelijk heb ik mijn camera weer een keer gebruikt haha). Daarna hebben we met de hele familie gegeten in een restaurant. Het is echt typisch Spaans om op zondag met de familie te eten en om daarna een wandelingetje te maken. Mijn Spaans is helaas nog niet goed genoeg om met alles mee te kunnen praten, maar de familie is zooo lief. Ze proberen allemaal een praatje met me te maken of dingen uit te leggen. We aten "cocido", wat typisch is voor de regio hier. Het is gekookte aardappelen, gekookte kool en heel veel verschillende soorten vlees. Een van die soorten vlees is varkensoor (bleehhh), Normaal probeer ik alles, maar varkensoor ging me toch echt te ver hahaha.



                                                                                             met Julia op haar surprise party :)



Reacties

Reacties

Della

Mooie verhalen! Gelukkig niet je laatste varkensoortje versnoept???

Robert

Klinkt weer goed allemaal :))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active