sabienschurman.reismee.nl

terug in Santiago

Verrassing!
Een nieuwe update!

Ik ben afgelopen weekend namelijk weer in Santiago geweest!

Zoals ik in mijn laatste blog vertelde: toen ik afscheid nam van het gezin, was de moeder in verwachting van hun derde kindje. En ondertussen is dit kindje, een heel lief klein meisje, geboren, dus moest ik natuurlijk bij ze op babybezoek!

Op 12 december vlogen mama en ik vanuit Amsterdam naar Santiago. Er waren stakingen in Frankrijk, dus kwamen we mega laat in de avond aan. Toen we aankwamen op het vliegveld, stond mijn hostdad daar als verrassing op ons te wachten. Ik kreeg meteen tranen in mn ogen, zo blij om hem weer te zien. Onderweg naar het appartement voelde het meteen al zo gewoon en normaal. Hij bracht ons naar het appartement dat we gereserveerd hadden en toen ging hij snel naar huis want hij moest de volgende ochtend gewoon werken!

Tijdens het inchecken bij het appartement, sprak ik voor het eerst in een hele lange tijd weer eens Spaans. Het ging me makkelijker af dan ik had verwacht. Ik begreep alles en had alleen een beetje moeite met mezelf verwoorden. 

Na een kort nachtje gingen mama en ik ontbijten bij Tertulia, mijn lievelingscafé. We gingen lopend, eerst langs de kathedraal, en toen naar het café. Toen we aan de overkant van de straat, bij een stoplicht, stonden te wachten, kwam een van de obers naar buiten. Hij zwaaide heel enthousiast en ik zwaaide heel enthousiast terug. Toen twijfelde ik even of hij wel naar mij zwaaide, zou hij mij echt herkennen? Ik keek snel achterom..

Eenmaal binnen in het café kwamen de obers meteen naar me toe om me te knuffelen (ik dacht: pfieuw, hij zwaaide dus wel echt naar mij). Zo leuk dat ze me herkenden! Maar ik kwam er ook bijna elke dag... ;)

Na een heerlijk ontbijtje hebben mama en ik door de stad gelopen. Overal waar ik keek kwamen herinneringen naar boven, het was zo fijn om er weer te zijn! Ik liep rond met een enorme glimlach op mijn gezicht. Zelfs de regen vond ik niet erg. 

's Avonds gingen we naar het gezin, ik ging eindelijk de kindjes weer zien. Ik was eigenlijk een beetje bang dat ze me niet meer zouden herkennen, maar dat was zeker niet het geval. Ze waren enorm blij om me weer te zien en wilden meteen met me spelen. Ook heb ik Julia, het baby'tje ontmoet, wat een schatje!

De dagen erna zijn we ook veel met het gezin geweest. We zijn onder andere bij een soort kerststal geweest en we hebben geluncht met de broer van mijn hostdad en zijn vriendin. Het was fijn om iedereen weer te zien en ik voelde me meteen weer een deel van de familie. De opa en oma heb ik helaas niet meer gezien, maar ze hadden mijn hostdad wel verse garnalen meegegeven omdat ik die zo lekker vond :)

Ik had Spanje, de taal en de mensen enorm gemist. Ik heb er enorm van genoten om weer even terug te zijn, en ik weet zeker dat ik in de toekomst weer een periode in Spanje zal gaan wonen. Als ik een tijdje in Santiago wil gaan studeren, mag ik zelfs weer bij het gezin in huis komen wonen!

Wieweet in de toekomst nog meer blogs dus :)


Reacties

Reacties

Ron en Mieke

Wat leuk dat jullie de familie bezocht hebben , fijn dat het gevoel zo goed was en leuk dat jij zo enthousiast over Spanje blijft ! ?

Della

Mooi Kerstverhaal Sabien x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active