sabienschurman.reismee.nl

aankomst + eerste dag

Mijn laatste dagen in Nederland zijn echt voorbij gevlogen. Ik heb nog met heel veel mensen afgesproken en steeds voelde het zo ver weg. Totdat ik op Schiphol stond en toch echt afscheid moest nemen van mijn broertje, ouders en vriendinnen. Eerlijk is eerlijk, dat was wel even moeilijk.

Ik ben gisteren dus vertrokken naar Santiago de Compostela. Ik had een directe vlucht van 2,5 uur en omdat de stoel voor mij kapot was mocht ik zelf kiezen waar ik ging zitten (ik zat bij het raam, niemand naast me). Toen ik aankwam stond Ana, de moeder van het gezin, mij op te wachten. Toen we thuis waren heb ik ook Manuel, de vader, en de kindjes ontmoet. Het voelde gelijk goed: de ouders zijn heel aardig en de kindjes zijn mega schattig. Nadat de kindjes mijn cadeautjes hadden uitgepakt, gingen we avondeten. Daarna ben ik vrij snel naar bed gegaan, want ik was heel moe :)

Vandaag is Ana naar Madrid voor haar werk, en Manuel is met de kinderen op pad. Ik had dus alle tijd om te wennen aan het huis en de stad. Nadat ik mijn koffer uitgepakt had, ben ik gelijk de stad in gegaan. Ik was van plan om eerst naar het au pair bureau te gaan, zodat ik even kon kennismaken met mijn contact hier in Spanje. Ze was nog niet aanwezig toen ik aankwam, dus besloot ik eerst naar de grote kathedraal te gaan. Vanaf het huis naar de kathedraal is ongeveer 30 minuten lopen (met een aantal wegen die heel stijl omhoog gaan haha). Onderweg waren er twee mensen die dachten dat ik een local ben. Nadat ik de kathedraal gezien had, ben ik even snel langs het huis geweest om schoenen te wisselen (ik heb nu al blaren hahah) en toen ben ik terug gegaan naar het au pair kantoor. Daar ontmoette ik Ana, een hele aardige vrouw die me veel over de stad verteld heeft. We hebben samen geluncht, omdat ze het zielig vond dat ik op mijn eerste dag alleen ben, en daarna hebben we nog een stukje door een park gelopen. Daarna ben ik weer terug naar 'huis' gelopen. Toen ik 'thuis' kwam, ontmoette ik de schoonmaakster Maria. Ze spreekt geen Engels en ik spreek geen Spaans, maar we spreken wel allebei een beetje Duits; dus in het Duits (met wat gebaren hier en daar) hebben we kennisgemaakt. Ook Maria is een hele lieve, geïnteresseerde vrouw.

Ik heb in totaal bijna 15 kilometer gelopen vandaag, dus momenteel lig ik even uit te rusten op mijn bed :)
Manuel en de kinderen komen om 20:00 thuis, dus ik heb nog even de tijd ;)

Bij deze mijn eerste avonturen hier in Spanje,

groetjes,
Sabien

Reacties

Reacties

Hennie

Wat leuk Sabien al zo n heel verhaal op de eerste dag !

Ron en Mieke

Leuk bericht Sabien. je doet het goed, we wensen je een hele fijne tijd, liefs Ron en Mieke.

Hetty

Hoi meiske, wat fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt! Wij wensen jou een héle mooie au-pair periode toe en hopen dat je het daar reuze leuk zult hebben!!! Veel liefs en een dikke kus en knuffel van ons ??

Della

Je avonturen zijn begonnen. Mooi! Maak mooie herinneringen. Ben benieuwd naar t vervolg. Xx

Robert

Goed begin... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active